now n then


entry kali nie Qaseh nk share ngn u all something...
i i get better using this product...
muke Qaseh nie actually mgalami masalah yg sgt terok...
that is PARUT...
ag pon tangan nie sgt gatal yer tok melukakan segala JERAWAT yg ade...
heheheheheh.....
tp pas Qaseh gne product nie Qaseh ase muke Qaseh getting better...
w/p x ketara sgt but at least ade perubahan...


BEFORE

AFTER

okeh w/p xbape nmpk ketara sgt tp actually mmg bnyk sgt berubah bg Qaseh yer..myb PIC nie xberapa clear kan so paham2 je la...
Qaseh xsabo nk tggu nk balik umah nk tgk per MAMA Qaseh ckp...mke Qaseh ade perubahan or not..
tp korg nk thu x Qaseh gne product per yg leh wat mke Qaseh getting better??

cek it OUT ---->>


FES STEP....>>
2 benda nie wajib ade dlm toiletries Qaseh....yg scrub 2 Qaseh gne 2-3 seminggu jer then yg sebelah ag 2 lak is pencuci mke yg Qaseh gne skunk nie...dlu Qaseh gne OXY ok gak bkn xok tp nk try benda baru la kan... pencuci mke Qaseh nie bau cam strawberry tau wangi sgt ase cam nk mkn jer~ hheehehehhehe



SECOUND STEP....>>
pas cuci mke Qaseh pakai 2 benda nie...selalunyer sebelah siang la kan b g kelas 2....Qaseh gne Fair n Lovely dlu then baru pakai bedak 2...bedak 2 cam alas bedak la cam bedak sejuk g2...sejak Qaseh pakai bedak 2 JERAWAT Qaseh xbape bnyak dh so cam ok la kan nk teroskn pakai bedak 2...pas pakai bedak sejuk 2 Qaseh juz touch - up pakai span jer xpakai bedak dah pon..huhuhuh coz it'z look cam u dah pakai bedak....


THIRD STEP....>>
boleh dikatakan sebagai langkah terakhir...krim nie Qaseh beli kat Kuantan Parade (KP) ade anty cina nie suggest kan...rumet Qaseh MISZ MOJA (MM) ngn AZREENA pon beli gak tp dieorg beli product yg sesuai tok kulit dieorg...sorg nie tone kulit xsekata n yg ag sorg nie lak pimple lak beso2..n masalah Qaseh is PARUT!!!!!
so kne la gne krim mlm nie kan tok hilang kan parut - parut yg banyak 2..hope menjadikan kan...w/p xmahal sgt xsampai RM99 for 1 benda tp atleast sgt berguna yer tok Qaseh...



CONCLUSION....>>
nie ade lah sume product yg Qaseh gne skunk nie...nk try lu 3 4 bulan tgk cam ne ok ker x...kalu xok xthu la nk wat cam ne kan...pape pon kne tggu balik umah dlu n tnye opinion my MAMA okeh...my LOVE pon Qaseh xjumpa ag...so nnt la tgk per komen 2 org yg Qaseh cyunk 2 yer..hehehehe

byer byer....jumpe ag next entry..thanks 4 reading merapu entry nie yer...

kepala dah beku.....

Rozatul Nadia Razali ‎>> Full with MID~TERM TESTES.....~♥ 

MONDAY ~ 5.30pm-6.45pm Legal & Ethical Issues

TUESDAY ~ 9.00am-10.00am Introduction of Finance 

                  2.00pm-4.00pm Introduction of Cad/Cam

WEDNESDAY ~ 10.00pm-11.30pm Management Information System

okeh u guy...Qaseh nk share ngn korg ttg timetable Qaseh minggu nie..mmg pack glew kot..huhuhuhu setiap minggu kelas Qaseh stat hari ISNIN - KHAMIS jer....so JUMAAT - AHAD 2 holiday tyme la kan...actually,,U Qaseh stat cutie raya 3/9/10 selama 2minggu tp disebabkn clazmate Qaseh nie sumenyer otak billion,,cerdik pandai,,kteorg berjaya mendapat cuti selama 3minggu bermula dr 26/8/10 nie...sgt gembira yer...so means sejak minggu lepas ag otak nie dh pikir sal baju raya + balik kampung jer xde benda laen dh nk pikir...bkn Qaseh jer eh tp sume dak2 kelas Qaseh sekepala ngn Qaseh baek lelaki mahupon pmpn yer..hhehehehheh

Tp masalahnyer b4 kteorg leh balik kampng dengan jayanyer..kteorg kne take MID TERM dlu n masalahnyer dekat2 kot jaraknyer...tgk je la pe yg Qaseh tulis kat heading 2...sgt gembira kan....dalam bnyk2 TEST LAW yg paling Qaseh n smeorg takot...xthu la knpe myb sbb xleh goreng kot...EN WAN mmg bes bile ngajar tp takot kot bile die marah pape pon kte respect die sgt2....

Test kali nie mjd killer cz ngn note terabur + xde nota langsung + masok kelas xphm pape = jd la keadaan cam skunk nie...Qaseh sgt ske stdy last minute xthu la knpe kan..tp dh mmg hobi kot nk wat cam ne kan....tp Qaseh anggap nie sume cubaan sbg seorg pelajar U kalu Qaseh nk bangkit balik nk dpt DEAN LIST cam dlu Qaseh kne berusaha glew2 bkn main2 cam sem lepas....i'LL try my best tok jd stdnt yg cemerlang n leh score dlm 60% carry mark nie...

INSYAALLAH~♥


Doa Buat Alanna


hari nie dalam sejarah....
ak xpenah nagis sbb baca blog now skunk nie ia nyer terjadi...
ak ase sedih sgt bile baca blog someone nie..
n ak ase ak patot kongsi ngn korg sume...
sedih,,sayu bile terbaca all the post...
semoga diaorg kuat menghadapi ujian n dugaan Allah swt...
yg hidop pasti kan kembali....
Al-Fatihah tok adek Alanna...



visit my FB LovelyGurl'z Shawls


hai everyone...kali nie i nk promote sal my new FB juz 4 my new bisnes yer...heheheh so sape2 yg berkenan leh la add i dekat LOVELYGURL'Z SHAWLS...name nie mak i yg bg..i bkk bisnes nie ngn kakak kesygan i Ro-z yer...so pape pon ak akan bincg ngn mama n nyah dlu...hope perniagaan kami nier berjaya AMIN~

ok kat bawah nie ak akn letak sume pich tok shawls yg ak jual...tp xsume la yer...ade bnyk ag sebenarnyer...huhuhu tp kalu korg betol2 nk korg leh usha kat FB ak 2 ok...


















KELEBIHAN SEMBAHYANG SUNAT TARAWIH

Malam 1 – keluar dosa-dosa orang mukmin pada malam pertama seperti mana ia baru dilahirkan, mendapat keampunan dari Allah.

Malam 2 – diampunkan dosa-dosa orang mukmin yang sembahyang terawih serta kedua ibu bapanya (sekiranya mereka orang beriman).


Malam 3 : berseru Malaikat di bwh 'Arash supaya kami meneruskan sembahyang terawih terus menerus semoga Allah mengampunkan dosa engkau.

Malam 4 – memperolehi pahala ia sebagaimana pahala orang-orang yang membaca kitab-kitab Taurat, Zabur, Injil dan AL-Quran.



Malam 5 – Allah kurniakan baginya pahala seumpama orang sembahyang di Masjidilharam, Masjid Madinah dan Masjidil Aqsa.

Malam 6 – Allah kurniakan pahala kepadanya pahala Malaikat-malaikat yang tawaf di Baitul Ma’mur (70 ribu Malaikat sekali tawaf), serta setiap batu-batu dan tanah-tanah mendoakan supaya Allah mengampunkan dosa-dosa orang yang mengerjakan sembahyang terawih pada malam ini.




di saat aku ditalkinkan!!!




Hari berganti hari.Keadaanku semakin tenat.Tubuhku terkaku seperti mayat di atas katil di salah sebuah hospital yang aku sendiri tidak tahu mengapa aku di tempatkan di sini.Sebelum tu, yang aku ingat aku sedang memandu kereta ayah,lalu bertembung dengan lori balak. Tapi selepas itu aku tidak ingat apa-apa.Pandanganku kabur.Tidak dapat ku pastikan siapa orang-orang yang berada di sekelilingku. Aku terasa dada ku teramat berat dan bahagian pinggangku sudah tidak berasa apa-apa lagi.Derita sngguh.nafasku sesak. Tiba-tiba tanganku di pegang kuat."Mengucap sayang,,mengucap. .......Asyhadual lailahaillallah. ........" ucapan itu 
dibisikkan ke telingaku disertai dengan tangisan.Itu suara ibu.manusia yang pernah mendodoikan daku semasa kecil,manusia yang pernah menyuapkan nasi ke dalam mulutku,manusia yang pernah memberi susunya serta yang pernah merotanku kerana degil.


"Bagaimana dengan keadaannya doktor?"Aku amati suara itu.Pasti itu suara abang.Mungkin abang baru sampai. "Tenat",jawab doktor dengan ringkas. "Itu kata doktor bang,jangan berserah kepada takdir sahaja.Kita perlu usaha". Sudah seminggu aku terlantar di wad ini,kenapa baru sekarang abang menjengah? datang lah ke sini,aku ingin berbicara denganmu. datanglah... Tapi mataku...... .semakin gelap.Adakah aku sudah buta? Tidak!!!!Aku tidak mahu buta.Aku masih ingin melihat dunia ini. "Sabarlah dik,banyak-banyak ingatkan Allah."Abangkah yang bersuaraitu? Apa yang aku tanggung ini tidak semudah yang kaulafazkan, abang.Tolonglah adikmu ini.Tolong bukakan mataku. "Tekanan darahnya amat rendah". sayup sayap kedengaran suara doktor.Kedengaran juga ibu menangis teresak-esak. Ibu,kau hanya mampu menangis saja.dan bila tiba saatnya,kita akan berpisah.Tapi, ibu.....aku tidak mahu berpisah denganmu.Tolonglah ibu,selamatkan lah daku. "Yassin..... .".bacaan yassin terngiyang-ngiyang di telingaku.Aku tahu itu suara abang.Tetapi kenapa aku di perdengarkan dengan suara itu???

Apakah aku sudah menghampiri maut???????Aku takut!!!!!!! Sedetik lagi sakaratul maut datang.Sedetik lagi izrail datang. Sedetik lagi malaikat maut datang.Aku di ambang sakaratul maut...... Aku semakin tegang dan semakin sendat nafas di dada.Ketika itu,aku tidak ingat apa-apa lagi..Aku tidak kenal sesiapa di sekelilingku. Tapi yang pastinya sekarang, aku berdepan dengan sakaratul maut. "Tolong ibu,tolonglah aku, aku takut".Tapi rintihan ku tidak di pedulikan. Apa mereka semua sudah pekak? Aku di lambung resah,gelisah dan penuh kesah.Keluhan dan rintihan "Panas,dahaga, haus,panas. .......". tapi tiada siapa pun yang peduli.Nenekku datang,"Nenek. ......... .". "Kau dahaga cu,kau lapar cu,mahu air??Ini gelas penuh air madu,kalau cucu mahu masuk syurga,minum air ini".

"Ibu.......". Ibuku datang, Ibu menggoyangkan buah susunya." Ini ibumu.Air susu ini membesarkanmu, nak.Buangkan islam, matilah dalam agama yahudi......" . Ayah.......kau datang ayah......." . "Matilah dalam agama yahudi anakku.matilah dalam agama nasrani Itulah agama yang membantu kau masuk ke syurga". "Nenek....ibu. ....ayah. .....suara kau kah tadi??Kenapa kau berubahlaku? ?Atau suara syaitan yang ingin memurtadkan aku?? "Mengucap sayang,mengucap. Asyhaduallailaha illallah......".Ucapan itu diajukan sekali lagi ke telingaku.Itu suara ibu.Tapi lidahku sudah menjadi kelu.

Manusia-manusia berjubah hitam datang."Mari ikut kami". manusia-manusia berjubah hijau datang membawa bersamanya payung hijau,katanya" Mari ikut kami".cahaya putih datang.datang hitam. Datang sinaran kuning.Cahaya merah datang ."Apa ini,apa ini?.Akulah sakaratul maut.......! !!!!!". Kedinginan menjalar,merayap perlahan-lahan dari hujung kaki ke hujung rambut dan kini seluruh jasadku di selimuti sejuk.dan kemudian datanglah malaikat maut di hujung kepalaku. "Hai jiwa yang keji,keluarlah dari kemurkaan Allah.......".Aku tersentak.Roh ku berselerak di dalam tubuhku.Lalu, innalillahiwainnailaihi rajiuun.... Malaikat-malaikat yang menunggu sesayup mata memandang dan menghemburlah bangkai yang sebusuk-busuknya.

Tiba-tiba bau busuk menusuk ke hidungku,seperti bau sampah yang amat busuk. "Apa yang busuk ni?Tak adakah orang yang mengangkat sampah ni?Ah,busuknya, hanyirnya, hancingnya. .....".

"Assalamualaikum. .....".
"Siapa yang memberi salam itu?".
"Aku".
"Kau siapa wahai pemuda???".
Seorang lelaki tercegat di hadapan katilku.Aku tidak pernah melihat orang yang sehodoh,sekotor, dan sebusuknya di dunia ini.rambutnya yang tidak terurus,baju yang di pakai berlumut hijau,kuning,coklat dan entah apa-apa warna lagi,dari lubang hidung,telinganya dan mulutnya terdapat nanah dan darah pekat keluar.Tanpa di pedulikannya......jijik, loya,aku rasa........ teramat loya melihatnya.

"Kau tak kenal aku?".
"Tidak,jawabku tegas.Mana mungkin aku kenal kau sehodoh
dan sejijik ini".
"Aku sahabatmu,kau yang membuat aku hari-hari".
"Bohong!".Aku menjerit sekuat hati.Biar semua penghuni wad
ini mendengarnya.
"Aku tak kenal engkau!Lebih baik kau pergi dari sini".
"Akulah amalanmu yang keji........ ..".

Aku terdiam.Aku tidak mampu berkata apa-apa teringat kini,semuanya telah pernah ku dengar dan ku pelajari dulu.Segala dosa dan keburukan yang kita lakukan di dunia,akan di jelmakan dalam sebagai suatu makhluk yang teramat hodoh di hadapan kita di alam barzakh nanti. Oh!Tuhan,aku banyak dosa.Aku memang lalai,cuai dan lupa dengan segala nikmat yang telah kau kurniakan.Solatku kerana kawan,dan bukannya ikhlas kerana Allah.Pergaulanku bebas,tak kenal muhrim ataupun tidak.tapi itu semua telah berlalu dan dan sudah terlambat untuk bertaubat.Apa yang aku harus lakukan!!!!! Surah yassin yang abang pegang di letakkan di atas dahiku.Aku melihat kaklong dan kak ngah menangis.Aku juga lihat mata abah bengkak. Tiba-tiba badanku di sirami air.Air apa ini?????

"Tolong....sejuk! !!!Kenapa air ini berbau air kapur barus.Tolong jangan tekan perutku dengan kuat,sakit!! !!Kenapa ramai orang melihat aku??? Aku malu.....malu. ....malu. .....!!!! !!". Aku di usung ke suatu ruang.Aku lihat kain putih dibentangkan. Lalu diletakkannya aku di atas kain putih itu.kapas di bubuh di celah-celah badanku.Lalu aku di bungkus satu demi satu dengan kain itu. "Nanti,tunggu!!jangan bungkus aku.Kenapa kalian semua buat aku macam ini? Tolong rimas....panas. .......". Kemudian aku di letakkan di suatu sudut.Beberapa orang termasuk tok imam menyembahyangkanku. Kelihatan ayah dan abang berada
di saf yang pertama.Tapi kenapa aku di sembahyangkan?

Bukan kah aku boleh sembahyang sendiri? Aku teringat kata-kata ustazku dahulu. "Sembahyanglah kamu sebelum kamu disembahyangkan" .Dan kini baru aku sedar aku sudah tidak mampu lagi untuk mengangkat takbir,ruku' ,sujud dan tahiyyat. Aku di angkat perlahan-lahan kemudian di letakkan di dalam kotak kayu.

Kotak apa ini?"Aku di usung oleh enam orang termasuk ayah dan abang.Aku diusung setapak demi setapak". "Al-Fatihah! "Keengaran suara tok imam.Kelihatan ibu,kak long,kak ngah dan lain-lain mengekori di belakang.tapi kemana dia bawanya aku?".. Nun jauh di sana,kelihatan tanah perkuburan kampungku. "Ke situkah aku dibawanya?Tolong turunkan aku,aku takut!!!!!!" . Setibanya di tanah perkuburan,kelihata n satu liang yang besaiz dengan jasadku.Beberapa tangan memegangku,dan aku di turunkan ke dalam liang itu. "Perlahan-lahan" ,aku terdengar suara tok imam memberitahu. "Tolong keluarkan aku dari sini!Aku seram!!!".Kini aku berada di dalam liang kedalam enam kaki.Sedikit demi sedikit pasir dan tanah menutupiku.

"Tanah apa ini?".
"Aduh sakitnya badanku di timbusi tanah".
"Innalillahiwa innailaihi rajiuuun.... ...Dari Allah kita datang,dan kepada
Allah jualah kita kembali". 

Kedengaran bacaan talkin dari tok imam."Sesungguhnya mati itu benar alam barzakh itu benar,siratul mustaqim itu benar,syurga dan neraka itu jua benar....... .".Sayup sayap aku terdengar tok imam terus membaca talkin,tetapi makin lama makin hilang.Pandanganku makin ,makin kabur dan terus tidak kelihatan.Tubuhku terasa telah di timbusi sedikit demi sedikit pasir dan tanah yang di lemparkan ke atasku.Terasa semakin gelap dan ......aku kini keseorangan.

"Nanti!Nanti! Tolong!Tolong ayah,ibu!Jangan tinggalkan aku seorang.Aku takut!!!Gelap! !!Panas!! !Tolong !!!! 

"SAKITNYA SAKRATUL MAUT ITU ADALAH UMPAMA SERIBU PEDANG YANG AMAT TAJAM MENGHIRIS DAGING DAN TULANG SERENTAK...DAN SAKITNYA HINGGA KE AKHIRAT."

Serangan Obses Lelaki...

Obses Lelaki = pew yg korg thu ttg obses lelaki nie?? kalu korg tnye ak dh tentu la ak akan ckp org yg obses ngn lelaki nie org yg jenis sakit jiwa..terlalu pecayakan lelaki 2 knpe..dh terang2 jantan 2 mgatal ngn betina laen ko nk baking die naper?? benda xkan jd kalu pmpn 2 sorg jer yg terhegeh2 kan..jantan 2 pon same gak n ko pon same gak xreti nk jaga bf sendiri...


post kali nie tok ak share ngn korg sume ttg 1 cte yg berlaku 2 hari lepas dimana I diserang oleh G yg terlalu obses ngn bf die..ak degr cte yg G nie mmg kawal bf die glew2 la..bf die nie nk sembang or bekawan ngn pmpn laen mmg die xkan bg..WTFish la kan pmpn cam 2..wahai lelaki...2 belom kawen die dh kongkong korg cam 2 sekali pas nie kalu korg dh kawen per lak die nk wat?? nk soh korg jaga anak kat umah n die yg keje ker??? so korg yg lelaki nie tolong la pikir elok2 b4 pilih pmpn2 yg cam nie tok jd bini yer...


tok pengetahuan korg bf si G nie yg cari I dlu...yg I nie lak layan je la an dh nme pon mmber kalu xlayan kang kte sombong lak..layan pon atas title MEMBER n xde lak niat lebih dr 2....I pon xthu yg si jantan nie dh ade G kalu die thu ak ase xdenyer die nk kawan ngn jantan 2...so tok dijadikan cte si G nie pon dh dtg meroyan die so die pon g la serang si I nie...mmg kesian gle la kan si I nie..xpasal2...kalu ye pon korg ade masalh jgn la nk libatkan org laen..n kate org 2 punce korg gado kan...huhuhuhu


2 kali serangan di lakukan atas bantuan GENG2 MINAH REMPIT yg xde MARUAH...act like a stupid person...pliz la u all is a University Student so pliz act like u are ok...G nie g serang I bkn sorg2 siap bawak geng ag...mmg menunjunkn betapa LEMAH n PONDAN nyer die yer...kalu berani jumpe FACE 2 FACE without ur geng la BHAI...wakakakakakakakkaka yg mmber2 G nie lak mmg otak geliga cam CIBAI la kan...siap rakam audio n video ag 2...mmg kelakar la bile org TUE act like small kid..tolong la ingt yer..Umo dh 22tahn dh leh kawen pon...nie nk wt pernagai cam dak terencat asal?? memalukan WANITA KELANTAN je la si G nie...cam ne la org nk respect kan...emmm hidop hidop....cam2 la kan...


xkisah la kan so hope si I nie tabah harungi hidop di University nie...bnyk ag benda yg akan berlaku lps nie.. setiap dugaan ade hikmahnyer...e2 nynjukkn yg Allah syg kat kite sbb 2 la DIA uji kte..sbb die thu kte mampu tok harungi segala masalh yg DIA berikan...tok sape2 yg terasa harap sedar la diri 2 sikit...kalu berani wat cara berani...jgn slhkn org laen atas masalah yg kte hadapi...nie sume dugaan hidop n dr sini kte leh th yg ne 1 kawan n yg ne 1 lawan.....


berdiam xberenti lemah...xbererti kte mgaku kalah...kdg2 keep silent nie bagos tok jernihkan keadaan...x g mana kalu 2 2 belah pihak melenting,,memaki hamun,,,bertindak seperti org dewasa supaya org lain akan nmpk yg ne betol yg ne salah...n org akan lebih respect pada kte...yg pasti tlg la jgn terlalu obses kat lelaki yg mcm 2...bkn I sorg jer yg die usha tp ramai ag pmpn laen termasok la mmber2 I yg laen..pape pon harap korg bertaubat la yer....ade sbb npe kte obses to that guy..kalu korg obses sbb korg dh TERLANJUR ngn die xpyh la...mgkin die akan telanjur ngn pmpn laen lak....kalu die eh wat sekali means die ade harapan dia kan wat ag yer...

ada apa dengan cinta




korang mesti xpecaya kan but baca dlu then korg nilai la sendiri yer...pe pon nasihat ak tolong la jgn terlalu obses dengan kekasih anda belom tentu ag die akan jdi teman hidop kte samapai mati....mari kte baca benda nie same2

PERTAMA. 
Bersedekahlah, dan lalukan dengan penuh ikhlas.

KEDUA. nikahilah perempuan/ wanita yang senang diajak berbicara atau berdiskusi. Hal ini sangat penting dalam menjalin komunikasi dikala usia semakin tua.


KETIGA. 
janganlah mudah percaya pada informasi atau gosip yang anda dengar. Berbelanjalah sesuai keperluan, tidurlah sesuai keperluan.

KEEMPAT. Apabila kamu berkata, ” Aku Cinta Padamu”, maka lakukanlah kerana itu adalah janji.. 

KELIMA. 
apabila mengatakan, “Maaf”, pandanglah matanya.

KEENAM. 
tunanganlah sekurang-kurangnya 6 bulan sebelum anda menikah.

KETUJUH
Percayalah pada cinta pandangn pertama

KELAPAN.
jangan mentertawai impian orang lain, kerana manusia tanpa impian sama dengan tidak memiliki apa-apa

KESEMBILAN.
Cintailah seseorang dengan sepenuh hati dan penuh kasih sayang. Meskipun seolah-olah anda merasa tersiksa, tapi percayalah itulah satu-satunya yang melengkapi kehidupan ini.

KESEPULUH.
jika bertengkar, bertengkarlah secara aman, dan jangan menyebu-nyebut nama orang lain ketika bertengkar.

KESEBELAS.
janganlah menilai seseorang berdasarkan keperibadian keluarganya.

KEDUABELAS. Berbicaralah dengan tenang dan berfikirlah dengan pantas.

KETIGABELAS.
Apabila seseorang bertanya tentang persoalan yang anda tidak suka, lontarkanlah senyuman dan bertanyalah padanya,”Kenapa anda ingin tahu?”

KEEMPATBELAS.
Ingatlah bahwa setiap cinta dan pencapaian yang besar akan melibatkan pengorbanan dan risiko yang besar.

KELIMABELAS.
sediakan waktu untuk anda sendiri

KEENAMBELAS.
Apabila anda mengalami kerugian, janganlah menjadi kurang ajar.

KETUJUHBELAS.
Berpeganglah kepada tiga R:
* Rasa hormat pada diri sendiri;
* Rasa hormat kepada orang lain;
* Rasa tanggungjawab terhadap semua tindakan anda

KELAPANBELAS.
janganlah selalu membenarkan pertikaian, kerana itu dapat merosakkan persaudaraan.

KESEMBILANBELAS.
Apabila anda menyedari bahwa anda telah melakukan kesalahan, usahlah berkelit untuk mengaku kesalahan itu.

KEDUAPULUH.
Tersenyumlah ketika menjawab telefon, kerana pemanggil akan melihatnya daripada suara yang mereka dengar.



ADA APA DENGAN CINTA?
1. Andai kata cinta itu sebuah pengorbanan, mengapa pengorbanan itu bukan nokhtah sebuah cinta? Andai kata derita itu harga sebuah cinta, mengapa cinta itu semakin sukar dimiliki? Cinta seumpama kota kristal indah di penglihatan derita di perasaan.
2. Ada orang pada mulanya malu untuk jatuh cinta tapi bila perasaan menjadi rindu padanya, tiba-tiba perasaan malu itu menjadi hilang dengan sendirinya dan terpaksa menerima kenyataan yang sebenarnya bahawa anda telah jatuh cinta.
3. Gerak geri memberi pengertian kepada perasaan yang tidak terucap oleh kata-kata.
4. Cinta yang di semadikan tidak mungkin layu selagi adanya imbas kembali. Hati yang remuk kembali kukuh selagi ketenangan di kecapi. Jiwa yang pasrah bertukar haluan selagi esok masih ada. Parut yang lama pastikan sembuh selagi iman terselit di dada.
5. Cinta yang datang umpama pelangi ceria dengan 7 warna memukau saat bayu berlagu riang, tika itulah cintanya hadir. Apabila mata terlihat seseorang yang bakal mewarnai hidupnya.
6. Cinta bukan paksaan. Ia lahir dari dua perasaan, kehadirannya tidak diundang, perginya tiada yang merelakan kerana ia terlalu sukar untuk dimengertikan.
7. Persahabatan biasanya berakhir dengan percintaan tetapi percintaan tidak pernah berakhir dengan persahabatan.
8. Cinta bukan mengajar kita lemah tetapi membangkitkan kekuatan. Cinta bukan mengajar menghinakan diri tetapi menghembuskan kegagahan. Cinta bukan melemahkan semangat tetapi membangkitkan semangat.
9. Apakah sebenarnya cinta itu? Cuba katakan. Tak lain tak bukan ialah dua jiwa dalam satu fikiran dan dua hati dalam satu debaran.
10. Cetusan cinta pertama merupakan suatu getaran yang sangat menggoncangkan jiwa.
11. Kadangkala kita menyadari betapa dalamnya kita menyintai seseorang, disaat kita sedang kehilangannya. Dan kadangkala kita juga menyedari betapa perlunya cinta seseorang terhadap kita, disaat kita amat memerlukannya.
12. Cinta yang lahir dari pandang pertama adalah cinta suci, manakala perasaan cinta yang lahir dari kemesraan persahabatan adalah cinta sejati. Namun sukar untuk membezakan yg mana lebih abadi, cinta suci atau cinta sejati.

i'm n0t SINGLE....


okeh okeh okeh...bawak besabar sume yer...post kali nie ak mals nk membebel bnyk sgt yer...yg ak thu ak nk tnjuk kat korg betapa betolnyer yg ak nie still ag kapel n hidop ak happy glew skunk nie w/p dok berjauhan n jarang jumpe...kalu berkepit 24jam pon xbest gak kan...kalau KAPEL ngn CLASSMATE sendiri ag bosan DOWH..dh la ngadap mke 2 24 jam pas2 sure jeles xtentu pasal kan....hahahha

ak nie mls sbnrnye nk tunujk2 kebahagian ak kat sume org kang kata ak nunjuk lak kan...WTH...tp ade sesetgh pihak yg memaksa ak munujuk2 n meriak2kn diri ini yg tgh bahagia..myb dieorg jeles kot cz xbahagia cam ak...soe la yer wat 2 2 belah family...org terpaksa break promis sbb nk clearkn n tenangkan mangkok2 yg rasa tergugat ngn diri ak ini...

Let stat my story...
wat sape2 yg ske mmbc blog ak nie ak ucpkan thanks alot yer n buat sape2 yg ske usha blog ak sbb nk korek rahsia dialu2 kan yer...I sume yg usha blog nie...

pic kat bawah nie bnyk  means yer..nie fes time kteorg ambik pic ber2...mase nie die dtg taiping tyme cuti sem matrik 2 tahun lepas...sgt ske yer time 2...abah die pon thu die g taiping sbb ak..mmg ak ske gler la kan time 2...pic zaman mde2 dlu la katakan...credix 2 muiz ngn ikhwan yg teman n ambik pic2 candid kteorg... ade sape nk tnye ag sal pic nie?? okeh time nie kteorg xkapel ag eh..juz teman tp mesra jer..biasala kan mls la nk kapel ngn kelasmate nie..heheheh pas habis matik baru kteorg kapel ok...

ha nie la my buah hati pengarang jantung pisang segala...name die is MOHD IRWAN SHAH...pecaya jgn xpecaya...mmg mse mle2 ak ckp die nie koya perasan irwan shah pas2 bile masok kelas n tgk kad matrik die baru ak pecaya yg 2 mmg nama die...skunk nie die belajar kat UITM Dungun..dekat je kan UMP ngn UITM Dungun 2..heheheh sgt seronok...w/p dekat tp kteorg jarang2 sgt jumpe..ye la kan masing2 bz cam ne nk jmpe..kol n msg pon dh jarang tp dalam hati tetap ade cinta OK...biar la org xthu betapa ak syg n chinta die tp AKU n DIA thu kebenaran nyer....

nie pic yg leh ak katakan terbaru...pic sem lepas ade ag yg terbaru tp mls la kan nk nunjuk2 semua..nnt ade yg sakit ati lak kan..ak bukn cam sesetgh org yg nk mennjuk2 kebahagiaan dieorg kat org ramai...despret sgt kan nk tunjuk yg korg 2 bahagia..ak xnk sakitkan hati sape2..xnk wat mata korg sume ketumbit lak pas tgk sume pic2 ak ngn my love...kisah la pape org nk kate sal ak or sal die..asalkn kteorg thu kebenaran n org2 disekeliling ak thu pe yg betol n yg ne yg salah okeh..i like it...

eemmm wat i want 2 said about this pic yer?? i think nothing la...juz nie bukti yg kteorg nie kapel w/p cincin nie murah je tp ak ttp hargai...kalu nk mahal2 tunggu la kawen dlu kan..biasa la student nk makan pon kais pagi makan pagi kais petang mkn mlm...heheheh dpt jumpe pon dh kre bersyukur yer..dh la kot eh ak membebeel pasal sume pic2 nie...kalu korg nk thu pape ag juz tnye je ak k..add je kat fb ak 2 pas2 korg tnye la pape pon..mmg kat fb ak xletak sume pic nie sbb ade sbb la kan...

thats all ak ase wat masa nie...post ini di keluarkan semula untuk tontonan umum..wat sesiapa yg xpecaya ak still kapel pliz la pecaya yer..ak sayang MOHD IRWAN SHAH sorg jer yer...xhingin ak kat jantan laen selain die..dia dh cukup bagus tok ak cari yg laen..selagi die setia n x wat perangai ak akan tetap ngn die...4 thun kteorg kenal so mcm2 benda dh kteorg lalui..sethun berkwan n 2thun lebih kteorg bersama ase masih bnyk benda tok kami belajar..n pe yg terjadi dlu,,skunk n masa depan ade lah dugaan tok kami ber2..

p/s :~ hidop ak dh sempurna dengan adenyer die..xperlu tok ak cari yg laen yg belom pasti ag kesempurnaan itu...jga tepi kaen masing2..ak same sekali xkan cari yg laen melaekn org 2 yg dtg cari ak...n ak xkan kaco laki org..wat jantan2 diluar sane..xsalah tok berkawan tp jujur la ngn kawan anda supaya xde maslah di kemudian hari...xsume pmpn open minded n leh terima bf dieorg ade kawan pmpn...

from my hand

hai everybody...
asenyer ramai kan yg menunggu post ak yg terbaru... cz ak nie stock2 HOT so cam agak ramai la yg nk ambik thu sal ak nie kan....
back 2 my point...i will update my blog n set-up sume benda nie ag sekali n yg pasti ak akan letak DATE n TIME disetiap post ak ok so means org xkan terasa yg ak post benda alah 2 kat die yer...n bnyk benda yg berlaku yer n pling penting sume benda 2 wat ak sedar yg ne 1 kawan n yg ne 1 lawan...yg pastinyer pasti jgn la nk pecaya kat org yer...huhuhuh....but pe yg ak nk katakan 
TOLONG la BEHAVE like ADULT yer
xthu la nape yer jd gnie...haaiiissshhh macam~macam la yer yg berlaku...
tp ade ak kisah...ak ade ramai mmber yg support ak ttg sume benda...my ♥ MOHD IRWAN SHAH pon still syunk kat ak yer...die thu cam ne perangai ak kan..so xperlu la sape nk sibok nk gtau kat LAKI ak cam ne ak nie yer...LAKI ak dah kenal ak lebih lama dr korg...dah 3++tahun...so plix stop talk like u know about me well...
credix too HIEDA,,ZIERA,,TEHA,,AMI n CIA...cz support ak..xbermakna bile korg diam 2 mean korg xambik thu sal ak kan..too my ♥ cyunk bucuk macam MOHD IRWAN SHAH...windu sgt kat abg...happy coz mlm td leh sembang lama2 ngn abg smlm heheheh...xpuas ase sembng ngn abg tau...MISS u so much & LOVE u...
nnt cyunk update sal kte lak eh...asenyer cyunk perlu la talk about kte kat sini soe yer langgar promise kte..but i have 2 bby..this is the way how i show up to ALL how much i LOVE u bucuk...

Pemborong Shawls DIPERLUKAN!!!!

Salam sumer....

just nk tnye ade sape2 thu x kat ne nk cari pemborong shawls??
kalu ade tlg komen kat sini yer gtau sal web,,blog or anything yg berkaitan ngn pemborong shawls...

Part Time Worker....


cam lama jew xupdate blog nie...
mesti korg tertunggu2 kan...
heheheh perasan tol cam ade je yg nk baca blog ak nie..
okeh2 straight too Gambang Point...
minggu nie mmg memenatkan n bnyk sgt cte yg ak nk share ngn korg sume....
bUt then wat masa nie ak nk share ab0t part tyme at Gambang Resort (GR)....



*belakang sape la nie eh??


event nie berlaku weekend lepas... 
disebabkan duit dh kering kteorg pon keje la..tp ade yg keje sbb nk g shoping jer...al~maklum la dh nk raya nie kan...OK...sape yg terlibat dlm event nie?? mesti nk thu kan sape la yg sanggup wat part tyme tyme stdy2 nie... antara pekerja2 terbaru GR is ME,,ALYA,,ZIERA,,AMI & AMNY...dh la fes tyme keje...hahahha mmg menakotkan but then experience kot..mula2 tue dieorg ambik kteorg kat U nie naek van yg myeramkan...sampai sane lak kteorg ase dh cam pendatang tnpa izin lak....dsbbkn kteorg keje JUMAAT + SABTU = tempat tinggal disediakan...makanan pon ade n duit GAJI mesti la DAPAT...
keje kteorg sebenarnye is tok jd pelayan tyme makan...
so means kteorg yg akan tuangkan air + angkat pinggan + lap pinggan + layan kerenah customer segala....


*tempat tinggal yg disediakan



TENTATIF::

JUMAAT 8pm - 12pm
fes job kteorg kne bekerja tok felda global & holding nyer dinner..
dieorg nie kre org besar2 felda la tp masalahnyer sgt2 la mmbazir yer...
mmg la dieorg bayarkn tp syg la...mmg ade pelbagai jenis makanan kampong,,bandar,,pekan segala macam mak neneknyer makanan ader...
org ambik la sikit2 nie x ambik bnyk2 tp yg bnyk dieorg tinggal n buang is mknan westen...
syg glew...
kteorg dh la xmkn ag tyme 2 mmg meleleh r" air liur....
syg gle ak tgk lamb + udang bakar + ayam percik n mcm2 lg la...
w/p makanan die xbape sedap dok masakan kampong tp ak ske dieorg nye masakan barat mmg sedap teringat2 sampai skunk...
ase cam nk keje sbb nk makan free jer...
heheheh jahat x ak nie...

SABTU 7am - 1am
pg2 bgn dh kne keje....
serve breakfast kat customer pas2 kteorg lak melantak...
sgt happy yer...
manager kteorg ckp smlm kol10 kteorg kne wat housekeeping service lak tp xpon...
kteorg kne lap segala pinggan n sudu n bersiap sedia tok lunch lak...
tok breakfast n lunch xla penat sgt mgkin makanan xbnyk n xpyh nk tuang air...
okeh next cte is pabila mlm muncul...
AMI,,AMNY n ALYA ditugaskan tok jd kat dlm hall yg sejuk yer (dengki ni) nie dinner tok sek sains kat kuantan 2 ak lpe pe nama die...
AKU ngn ZIERA lak jga kat bahagian p00l...
kat sini event tok perodua...
dieorg ade tema tok dinner nie - FIFA theme...
sempoi kot...
dieorg nie xbnyk songgeh tp penat cz berdiri jer xde keje..
n ag1 bru ak thu ramai gle dak uMP yg keje part tyme kat GR nie..
aktiviti yg ak pling bosan = karok...
waaaa sampai kol12 mlm xhabis nyanyi ag....
AKU ngn ZIERA xmkn pon cz xsempat...
mmg penat org laen sume dpt makan...
akhirnyer lps kemas barg n pulangkn baju kteorg pon dapat la gaji...
then di hantar pulang...
total up gaji yg kteorg dpt tok 1hari keje = RM77


* kne CUN tok BEKERJA



waaaa!!!! sshnyer nk cari duit....!!!!

did i l00k 0k with this??


nantikan yer ~




Pabila Pica Berbicara


















i ♥ Shawl...

i'm gouges... 

de 1st shawl i bought...

1st cotton shawls i wear



de latest...

saya sgt ske myebok hal org yg ade kaitan ngn hidop ak...
xkira la korg terlibat secara lansong or tak lansong...
skunk or yg sebelom...
yg pasti ak akan myebok hal korg selamanyer...
sampai ak ase puas n muak tgk gelagat korg...
n sampai ak leh tertawa rinag tgk zaman kejatuhan korg...
cam ne korg ketawakan ak masa zaman kejatuhan ak...
selamanyer ak akan berdendam ngn org yg penah mmberi masalah pada hidop n diri ak....