:: besT Friend ::

CHENTA~

nie ialah BEST FRIEND ak yang paling ak CYUNK...
xthu nape...
w/p ak jarang KOL or MSG die tp ak ttp ingt die
coz SHE is MY BEST FRIEND

name die NUR FAEIZAH or FAFA...
kteorg kawan since sekolah RENDAH sampai SEKARANG....















p/s :- soe la FAFA rembat pic ko tnpe kebenaran 

Dean'x List

walaupon cite nie dah basi tp ak still nk cte gak...
xbnyk nk gebang kat sini....

tp

sume pic nie sbnrnyer nk menaikn semula semangat kteorg...
w/p 3 paper dh lepas tp kte ade ag 2 paper tok score...
hapefully sem depan kte ramai2 leh g DEAN'z LIST DINNER.....

ak pon harap ak leh kekal kan pointer ak w/p xbape nk yakin...
huhuhuhu....
pape pon berlaku ak akan teroskn perjuangan nie....

I ♥♥♥ all my friend Industrial Technology Management
Universiti Malaysia Pahang

~ nie muke mle2 sampai...happy la konon ~

~ with my BEST FRIEN....FARA MYRA ~

~ Kyen ngn Chui2 wat mke gatal ~

~ kami semeja yg dh mle BOSAN ~

~ pic nie ak letak sbb mke REB agak comel ~

~ yg nie pon same REB ssh nk bergambar tp bile snap comel je ~

~ tomey ke 2?? bile KEBOSANAN muncul ~

~ nie je pic yg ak ade ng DEKAN_PROF AHMAD (wp blur) thanks teng ~

~ sejenak bersama sijil ak ~

~ my BEST FRIEND impian kami menjadi kenyataan ~

~ amny cam xske je ngn sijil die 2 ~

~ dude nape 2?? sedih ke aper? ~

~ mke2 BAHAGIA...tq so much 2 ZIEERA ~

~ student INTECHMA tahun1 with PROF AHMAD ~

~ sume bt mke bersalah..seyes kot ~

~ nie classmet lelaki ak...wp sikit je yg dtg tp thanks alot coz mmberi support... ~

~ adooiii cam ne nk komen nie..nie die GIGOLO ITM (rizal kate) heheheh mamat ag seorg 2 xsempat nk masok lak..huhuhuhu asal zam ko pon nk jd GIGOLO cam eddie ker??? ~

:: LOVE ::





  • Seandainya kamu ingin mencintai atau memiliki hati seorang gadis, ibaratkanlah seperti menyunting sekuntum mawar merah. Kadangkala kamu mencium harum mawar tersebut, tetapi kadangkala kamu terasa bisa duri mawar itu menusuk jari.

  • Hal yang menyedihkan dalam hidup adalah ketika kamu bertemu seseorang yang sangat berarti bagimu, hanya untuk mengetahui baahwa pada akhirnya menjadi tidak bererti dan kamu harus membiarkannya pergi.

  • Kadangkala kamu tidak menghargai orang yang mencintai kamu sepenuh hati, sehingga kamu kehilangannya. Pada saat itu, tiada guna penyesalan kerana perginya tanpa berkata lagi.

  • Cintailah seseorang itu atas dasar siapa dia sekarang dan bukan siapa dia sebelumnya.

  • Kisah silam tidak perlu diungkit lagi, kiranya kamu benar-benar mencintainya setulus hati.

  • Hati-hati dengan cinta, kerana cinta juga dapat membuat orang sihat menjadi sakit, orang gemuk menjadi kurus, orang normal menjadi gila, orang kaya menjadi miskin, raja menjadi budak, jika cintanya itu disambut oleh para pecinta PALSU.

  • Kemungkinan apa yang kamu sayangi atau cintai tersimpan keburukan di dalamnya dan kemungkinan apa yang kamu benci tersimpan kebaikan di dalamnya.

  • Cinta kepada harta ertinya bakhil, cinta kepada perempuan ertinya alam, cintakepada diri ertinya bijaksana, cinta kepada mati ertinya hidup dan cinta kepada Tuhan ertinya Takwa.

  • Lemparkan seorang yang bahagia dalam percintaan ke dalam laut, pasti ia akan membawa seekor ikan. Lemparkan pula seorang yang gagal dalam bercinta ke dalam gudang roti, pasti ia akan mati kelaparan.

  • Seandainya kamu dapat berbicara dalam semua bahasa manusia dan alam, tetapi tidak mempunyai perasaan cinta dan kasih, dirimu tak ubah seperti gong yang bergaung atau sekedar canang yang gemericing.

  • Cinta adalah keabadian … dan kenangan adalah hal terindah yang pernah dimiliki. Tetapi jika ianya pahit, lupakanlah segera!!

  • Siapapun pandai menghayati cinta, tapi tak seorangpun pandai menilai cintakerana cinta bukanlah suatu objek yang bisa dilihat oleh mata kasar, sebaliknyacinta hanya dapat dirasakan melalui hati dan perasaan.

  • Cinta mampu melunakkan besi, menghancurkan batu, membangkitkan yang mati dan meniupkan kehidupan padanya serta membuat budak menjadi pemimpin. Inilah dahsyatnya cinta.

  • Cinta sebenarnya adalah membiarkan orang yang kamu cintai menjadi dirinya sendiri dan tidak mengubahnya menjadi gambaran yang kamu inginkan. Jika tidak, kamu hanya mencintai pantulan diri sendiri yang kamu temui didalam dirinya.

  • Kamu tidak akan pernah tahu bila kamu akan jatuh cinta. Namun apabila sampai saatnya itu, raihlah dengan kedua tanganmu dan jangan biarkan dia pergi dengan sejuta rasa tanda tanya dihatinya.

  • Cinta bukanlah kata murah dan lumrah dituturkan dari mulut ke mulut tetapi cintaadalah anugerah Tuhan yang indah dan suci jika manusia dapat menilai kesuciannya.

  • Bercinta memang mudah, untuk dicintai juga memang mudah. Tapi untuk dicintai oleh orang yang kita cintai itulah yang sukar diperoleh.

  • Jika saja kehadiran cinta sekedar untuk mengecewakan, lebih baik cinta itu tak pernah hadir.


:: CINTA part 1 ::


  • Jika kita mencintai seseorang, kita akan senantiasa mendo’akannya walaupun dia tidak berada di sisi kita.

  • Tuhan memberikan kita dua kaki untuk berjalan, dua tangan untuk memegang, dua telinga untuk mendengar dan dua mata untuk melihat. Tetapi mengapa Tuhan hanya menganugerahkan sekeping hati pada kita? Kerana Tuhan telah memberikan sekeping lagi hati pada seseorang untuk kita mencarinya. Itulah Cinta 

  • Jangan sesekali mengucapkan selamat tinggal jika kamu masih mahu mencuba.

  • Jangan sesekali menyerah jika kamu masih merasa sanggup. Jangan sesekali mengatakan kamu tidak mencintainya lagi, jika kamu masih tidak dapat melupakannya.

  • Cinta datang kepada orang yang masih mempunyai harapan, walaupun mereka telah dikecewakan. Kepada mereka yang masih percaya, walaupun mereka telah dikhianati. Kepada mereka yang masih ingin mencintai, walaupun mereka telah disakiti sebelumnya dan Kepada mereka yang mempunyai keberanian dan keyakinan untuk membangunkan kembali kepercayaan.

  • Jangan simpan kata-kata cinta pada orang yang tersayang sehingga dia meninggal dunia lantaran akhirnya kamu terpaksa catatkan kata-kata cinta itu pada pusaranya. Sebaliknya ucapkan kata-kata cinta yang tersimpan di benakmu itu sekarang selagi ada hayatnya. INGAT CERITA “LOVE IS CINTA!”

  • Mungkin Tuhan menginginkan kita bertemu dan bercinta dengan orang yang salah sebelum bertemu dengan orang yang tepat, kita harus mengerti bagaimana berterima kasih atas kurnia tersebut.

  • Cinta dapat mengubah pahit menjadi manis, debu menjadi emas, keruh menjadi hening, sakit menjadi sembuh, penjara menjadi telaga, derita menjadi nikmat dan kemarahan menjadi rahmat.

  • Sungguh menyakitkan mencintai seseorang yang tidak mencintaimu, tetapi lebih menyakitkan adalah mencintai seseorang dan kamu tidak pernah memiliki keberanian untuk menyatakan cintamu kepadanya.

:: colourful of life ::





















:: Final Exam ::

Peperiksaan Merupakan Proses Bagi Menilai Sejauhmana Kefahaman Pelajar Terhadap Pelajaran Yang Telah Dipelajari






Belajar Untuk Belajar
-Jangan Takut Pada Peperiksaan
-Semua Orang Perlu Menduduki Peperiksaan
-Sebenarnya, Kejayaan Dalam Peperiksaan Bergantung Kepada Rajin Dan Cara Belajar.

Kenal Pasti Cara Belajar
-Anda Perlu Memilih Masa Untuk Belajar@Mengulangkaji
-Berikan Tumpuan Kepada Semua Mata Pelajaran
-Disiplin Diri Anda, Lawan Kehendak Yang Negatif.


Bosan,Bosan Apa Ubat Nya
-Cuba Tanya Diri Anda, Mengapa Sering Rasa Bosan.
-Lawan Diri Anda Atasi Bosan.
-Jika Ada Masalah Peribadi Cepat-Cepat Selesaikan.
-Tanya Mengapa Anda Perlu Belajar.Untuk Motivasikan Diri Anda.

Strategi Ulangkaji
-Mulakan Ulangkaji Awal-Awal Lagi.
-Punca Malas Belajar Kerana Kita Tidak Faham
-Baca Berulang Kali, Baca Semua Buku Dan Baca Nota.
-Bincang Dengan Rakan-Rakan


Persediaan Pada Hari Peperiksaan
-Buat Ulangkaji Sepintas Lalu, Sentuh Semua Tajuk.
-Tumpukan Perhatian Pada Proses Ulangkaji
-Jangan Fikir Lagi Perkara Lain Yang Anda Tidak Faham.
-Tidur Dengan Cukup

Menjelang Hari Peperiksaan
-Pastikan Jadual Peperiksaan Ada Dan Lihat Jadual Dengan Betul.
-Bentuk Kumpulan Untuk Buat Ulangkaji Secara Berkesan.
-Pastikan Anda Tiba Awal
-Elakkan Dari Berbual Kosong
-Pastikan Semua Keperluan Cukup

Persediaan Emosi
-Elakkan Perselisihan Faham Dengan Rakan
-Menjaga Hati Ibu Bapa
-Tidak Bercinta
-Terlalu Yakin
-Prasangka Negatif Kepada Orang Lain

Persediaan Fizikal
-Mengutamakan Kesihatan Badan
– Tidak Tidur Larut Malam
– Menjaga Keselamatan Diri
– Makan Makanan Secukupnya
– Riadah Yang Ringan,Sekitar 20minit Sehari

Persediaan Mental
-Jangan Menyerah Kalah,Cepat Berputus Asa
-Tiada Gambaran Yang Negatif, Jangan Fikirkan Yang Bukan-Bukan
-Berfikiran Positif, Tidak Bimbang Keterlaluan


Masa Depan Yang Cerah
-Pelajar Yang Berjaya Akan Mempunyai Masa Hadapan Yang Lebih Baik.
-Kehidupan Yang Lebih Baik.

Kata Hikmat
-Keadaan Hidup Saya Tidak Akan Berubah Sekiranya Saya Tidak Berubah
-Jika Anda Gagal Merancang,Anda Merancang Untuk Gagal.Jadi,Rancanglah Kerja Anda Dan Laksanakan Rancangan It
u.

Kata Bestari
-Minda Kita Adalah Seperti Payung Terjun.Ia Hanya Berfungsi Sekiranya Ia Terbuka.

Things we Called ART"























nie sume nie some of my collection...sume nie diambil tyme ak dlm krew dokumentasi kat KMPh lu...bnyk ag sebnrnyer tp xper sikit2 la yer...

10 pekara....

1. Sensitif : Bukan bermaksud suka merajuk, tapi hanya ingin bermanja dan mendapatkan perhatian.(owh...sokong yg ini..)


2. Cerewet : Bukan bermaksud FUSSY tak tentu hala, kadang ingin LELAKI mengikut kata-katanya sekali sekala.(para lelaki..sekali sekala ok..bukan selalu..lepas ni,ko jngan jadi kerbau dicucuk hidung...)


3. Halus : Ibarat sehelai sutera, cantik, mulus, lembut dan mudah tercarik dan koyak. Walaupun seorang wanita memaafkan seseorang yang lain atas sebab kesalahan, biasanya WANITA akan ingat kesalahan tersebut untuk disimpan jadi pengajaran. Bukan DENDAM.


4. Iklas : Ikhlas seorang wanita tak perlu diragui.(IKHLAS tuh susah nak tunjuk..kalau pperempuan gedik2 nak kebendaan tuh,kau tinggalkan je la..dah kahwin,nak hidup same2 pon susah..kAN?)

5. Korban : WANITA sanggup berkorban apa saja untuk seseorang yang amat disayangi, termasuk ibu bapa, anak-anak dan suami. WANITA amat tabah.(SETABAH SITI HAJAR,ISTERI NABI IBRAHIM..)


6. Perihatin : Sentiasa memerhatikan keadaan sekeliling dalam diam.(jangan memerhatikan dalam kebecokan...)


7. Manja : Walaupun dia adalah seorang WANITA yang pandai berdikari, naluri seorang WANITA masih lagi tetap seorang WANITA. Suka bermanja bukan hanya kepada insan yang bernama LELAKI , namun juga sesama kaum.(manja dengan kawan2..)


8. Ego : WANITA yang terlalu sayangkan kekasihnya sanggup menolak ketepi EGOnya apabila bersemuka dengan yang dicintai.


9. Cinta : CINTA pertama bagi wanita adalah yang paling dalam dan tulus.( once in her life..)


10. Seks : SEKS bukanlah segala-galanya buat WANITA kerana WANITA diciptakan dengan 9 nafsu dan satu akal. NAFSU yang banyak dan tidak tertumpu kepada satu saja. LELAKI pula dijadikan dengan 9 akal dan satu nafsu. Fungsi LELAKI adalah membimbing WANITA dan bukan menghanyutkann ya!.







kalau kau sayang isteri kau even dia pakai macam ini masa tua,itulah cinta sejati..namun,cinta abadi adalah cinta kepada pencipta kita..wallahuallam..

p/s :- note nie diberi oleh my kakak kat U nie...i love it so much thanks a lot sis.....

SinarMu bak MENTARI.....

w/p hny RM30 tp berbaloi siot.....

Peeewwwwiiiitttttttttttt!!!!!!!!!!!!

wah HIEDA bak bulan purnama mlm 2 ko yer

kengkawan yg menjayakan KONSERT mlm tersebot

ak ske pose nie nmpk smart dowh...

Red Carpet 2....jgn jeles yer...

like this pose thanks alot 2 Ziera

this pic credit 2 all...artis kelahiran UMP...