♥♥KenanGan TerIndah♥♥

ak xthu nape tbe2 ase cam nk publish jer gmbr2 ak ngn my friend...sume nie pix tyme SEM1...windu sgt semua moment.....ak windu sgt saat2 bersame dieorg...dieorg nie mmg hapenning gle....

ULU PIANG 
~ nie word HUZAIMAH or JEMA yg berasal dr SABAH bah....SAMPORNA g2...(ak sampai skrg xreti sebot) hehehehheh jgn marah bah.....special ttg JEMA is die ske sgt cakap terbalik....heheheh bes kalu nk kaco bile die ckp ade je yg leh kte knekn die....pape pon ko mmber yg ak paling syg sbb ko cam ak bile main kte main bile wat keje kte seyes....

PINK
~ merah jambu aka merangsangkan org...(bkn ak kate JEPONG yg ckp)is peberet kaler si cik adik manis AINAA or JENA...die nie berasal dr TERENGGANU tp xde la masok geng SEK2 MU tue...universal la leh dikatakan dak nie....pe barang die mst nk kaler PINK...mesti dlu kecik2 nk jd POWER RANGES PINK...kan AINA kan???? die PENDENGAR yg sgt BAGOS....ak SELALU share MASALAH ak ngn die DLU...nape ak syg ko sgt2 sbb ko TEMAN ak tyme SUSAH @ SENANG....org lain MUNGKIN X perasan tp ak perasan.....



UTHM dlm kenangan....


Terengganu De BooM....


JEMA_JENA_JENAD


my bes friend...AINAA & HUZAIMAH


expo conve tyme...ag 3thn kteorg lak....


Meronggeng tyme nie bln pose.....


AINAA yg ske sgt minum CoCa CoLa & HUZAIMAH merindui NaSi AyAm


Rajin gile tyme nie study...Tp SKRG~~


Mke kepenatan jauh sgt nk g library.....



kaTa ~ kaTa SemangatMu......

BILA kte mmndng sglanya dr Tuhanmu,yg mmbri ujIAn,yg mnjdkn skt htimu,& mnyshkn hdp,pasti kn dmailah htimu kRn Allah x akn sngja mntkdrkn sglanya utk ssuatu yg sia2,bkn Allah x th drita hdpmu,retaknya htimu,TP mngkn i2lh yg Allah mhu krn DIA th ati yg sbegini lbh mdh dekat & akrab dgnNya...





~~~Hargailah mereka yang tersayang, sementara masih ada masa dan ketika. Sementara kita masih ada ruang dan peluang. Segalanya dalam ketetapan Allah.....Sesungguhnya tiadalah dibebani seseorang melainkan sesuai dengan kesanggupannya. Ya Allah, kuatkanlah iman di dadaku, agar bila tiba waktu yang dijanjikan olehMu maka tetaplah aku redha dengan apa jua keadaanku ketika itu nanti insyaAllah..~~~




~~..Hri ini bkn semudah semlm utk brgelar MANUSIA SEMPURNA..byk yg prlu dkOrbnkn,byk juga yg trpaksa dlEpaSkn..sesekali lngkAh trsadung,rebah mnyEmbh..sesekali melangkah gagah trsenyum megah & semua itu pRlukan pgOrbnn,mntUkan kSbran & AIR MATA..selagi prinsip hdp berada diatas lndasan yg betul,usah digusar pd anugerah Tuhan..anggaplah sesekali di duga itu sekadar utk mmtangkn & mngjar kta mjd INSAN smprna..~~





::♥♥AINAA SHAZWANI








PabiLaa PeroT Sudah MenYanYi~~

hieda : alamak nadia!!!!! weh sory weh sory....camera ko ok x?? leh gne ag??!!

nadia : hieda~ sampai ati ko tumpahkan air ak.....ko nk sabotaj ak ker??

ziera : balik jap g ak nk bawak kate eh??!! heheheheheh

cia : dah tau berkuah...bungkus la asing2.....BODOH!!!!!

:: mke hapening i ♥ u all ::


:: pabila mlm menjadi idaman ::


:: aku sayang kowg sume ::


:: ♥ & credix 2 all of u babe ::


:: some of pix yg wat ak hapening gle...
:: w/p ad problem but they make me laugh...
:: thankx alot my babe....

CintaiLah akU sePenuh hati

my bucuk~ yg selalu wat org mrh!! ~



xnk balik sbb bes dok kat boyan nie ~








Di dalam hatimu
T’lah aku temukan
Arti kebahagian


Bersama dirimu
Aku merasa berarti


Sanggupkah dirimu
Untuk bertahan
Hingga waktu tak berjalan


Mencintaiku
Walau bintangku tak terang
Cintailah aku sepenuh hati
Sesungguhnya aku
Tak ingin kau pergi
Takkan mampu ku hadapi dunia ini


Betapa hidupku takkan pernah sama
Bila kau tinggalkan ku
Tetaplah disini saling memiliki
Selama-lamanya

Tiada arti semua bila kau pergi

Genggamlah tangganku dan peluklah diriku
Saatku jatuh nanti menangis sepi


Cintailah aku sepenuh hati
Sesungguhnya aku
Tak ingin kau pergi
Cintailah aku sepenuh hati
Tak ingin kau pergi
Takkan mampu ku hadapi dunia ini
Tiada arti semua bila kau pergi





Ur' Date Of Birth


Tarikh lahir kita menerangkan siapa kita, apakah kelebihan kita dan apakah kebolehan kita. Ia juga menunjukkan apakah yang harus kita pelajari dan cabaran yang perlu kita hadapi.
Untuk mengetahui nombor lahir kita, kita boleh mencampurkan nombor-nombor tarikh lahir kita sehingga ianya menjadi satu nombor tunggal. Nombor lahir kita tidak menjadi penghalang kepada kita untuk kita menjadi apa yang kita inginkan ianya hanya sekadar mempelbagaikan pilihan yang kita ada.
Contoh:
12 April 1974
12 + 4 + 1974 = 1990
1 + 9 + 9 + 0 = 19
1 + 9 = 10
1 + 0 = 1 (Jadi nombor lahirnya ialah 1)
Keterangan nombor lahir

1. Ketulenan
- Hadir dengan idea baru.
- Memperolehi sesuatu dengan cara yang tersendiri.
- Golongan ini merupakan yang paling jujur dan boleh mempelajari dengan baik teknik diplomasi.
- Mereka suka mengambil inisiatif dan suka menjadi yang terbaik dan kebiasannya adalah pemimpin atau boss.
- Bekerja sendiri merupakan pilihan terbaik mereka.
Perkara yang perlu dipelajari: Idea dan pendapat yang lain mungkin baik atau lebih baik. Berfikirlah secara terbuka.
2. Pendamai
- Dilahirkan sebagai diplomat.
- Mereka selalu memikirkan dan peka terhadap keperluan dan perasaan orang lain sebelum mengambil kira dirinya sendiri.
- Secara semulajadi sangat analitikal dan suka mengikut gerak hati.
- Mereka tidak suka bersendirian. Persahabatan adalah penting buat mereka dan berupaya mendorong mereka untuk berjaya di dalam hidup; tetapi mereka sanggup untuk bersendirian jika hubungan yang terjalin itu tidak serasi.
- Golongan ini secara semulajadi adalah pemalu, mereka patut belajar untuk meningkatkan nilai kendiri (self esteem) dan meluahkan perasaan secara terbuka tanpa berselindung.


3. Ceria
- Golongan ini merupakan golongan yang idealistik.
- Mereka sangat kreatif, sosial, mesra, romantik dan mudah dibawa berunding.
- Mereka suka memulakan sesuatu tetapi jarang dapat menghabiskannya.
- Mereka suka orang lain gembira dan sanggup melakukan apa sahaja untuk mencapainya. Mereka sangat popular dan idealistik.
- Golongan ini perlu belajar untuk melihat sesuatu dengan lebih realistik.


4. Konsevatif
- Golongan ini sangat peka dan tradisional.
- Mereka sukakan arahan dan sesuatu yang rutin.
- Mereka hanya akan bertindak apabila faham sepenuhnya tentang apa yang sepatutnya mereka lakukan.
- Mereka suka bekerja keras dan sanggup melakukan sesuatu kerja secara sendirian. Mereka mudah tertarik dengan aktiviti luar dan merasai pertalian dengan alam sekitar. Mereka berupaya untuk bersabar, tekun dan adakala dianggap degil.
- Mereka harus belajar untuk lebih feksibel dan bersikap lebih baik terhadap diri sendiri.


5. Perintis
- Mereka adalah perintis.
- Secara semulajadi mereka mempunyai sikap ingin tahu dan suka mengambil risiko serta sangat bersemangat (enthusiasm).
- Mereka perlukan kepelbagaian dan tidak suka disekat. Dunia ini adalah sekolah mereka, mereka memerhatikan setiap peluang untuk mempelajari sesuatu daripada setiap situasi yang ditempuhi. Persoalan yang bermain difikiran mereka tidak pernah terhenti.
- Golongan ini dinasihatkan untuk melihat sesuatu dengan teliti dan mendapat semua fakta yang diperlukan sebelum membuat sesuatu kesimpulan.

6. Romantik
- Golongan ini adalah idealistik dan memerlukan sesuatu sebab untuk berasa gembira. Hubungan kekeluarga yang kuat adalah penting buat mereka. Perasaan mereka mempengaruhi keputusan mereka. – Mereka sangat suka untuk membantu dan menjaga seseorang.
- Mereka sangat setia dan boleh menjadi guru yang terbaik.
- Mereka suka seni musik.
- Mereka menjadi teman yang setia kepada sesiapa yang menjalin persahabatan secara serius.
- Golongan ini harus belajar apakah yang boleh diubah dan apakah yang tidak boleh diubahnya.


7. Intelektual
- Golongan ini adalah Pencari.
- Selalu menyelesaikan sesuatu yang tersembunyi,dan mereka sukar untuk menerima sesuatu perkara dengan mudah.
- Perasaan mereka tidak mempengaruhi keputusan mereka.
- Mereka suka mempersoalkan apa yang ada disekeliling mereka tetapi mereka tidak suka dipersoalkan.
- Mereka kerap dikenali sebagai ahli falsafah dan sangat berpengetahuan dan kadangkala bersendirian.
- Mereka gemarkan perkara yang berteknikal dan berkebolehan untuk menjadi penyelidik yang baik dalam menyelesaikan sesuatu perkara.
- Mereka sangat suka berahsia.
- Golongan ini hidup dalam dunia mereka tersendiri dan mereka perlu belajar untuk menerima kenyataan dunia sebenar.


8. Penyelesaian
- Golongan ini adalah penyelesaian masalah.
- Mereka adalah profesional, berterus terang, penilai yang baik dan sangat tegas.
- Mereka selalu mempunyai perancangan yang hebat dan suka hidup dalam suasana kehidupan yang terbaik.
- Mereka sangat suka mengendalikan manusia. Mereka melihat manusia secara objektif. Mereka akan memberitahu seseorang dengan cara mereka tersendiri bahawa mereka adalah ketua.
- Golongan ini perlu belajar untuk membuat keputusan berdasarkan keperluan sendiri daripada mengikut keperluan orang lain.


9. Pelakon
- Golongan ini mempunyai kebolehan untuk menghiburkan orang lain.
- Mereka sangat penyayang dan pemurah.
- Dengan daya tarikan yang ada, mereka tidak mempunyai masalah untuk berkawan dengan sesiapa jua dan pada mereka tiada sesiapapun yang dianggap asing kepada mereka.
- Mereka mempunyai personaliti yang pelbagai sehingga menyukarkan orang sekeliling mereka untuk memahami mereka.
- Mereka umpama binatang sumpah-sumpah yang boleh berubah dan menyesuaikan diri mengikut persekitaran.
- Mereka mempunyai nasib yang sangat baik tetapi juga boleh menderita akibat terlalu bergantung kepada nasib dan perasaan (mood). Untuk berjaya golongan ini perlu membina landasan kasih sayang.

SemangatKu Makin Pudar....


  1. Pagi ini, saya bangun dalam keadaan sangat baik. Saya bangun dengan hati yang senang. Seperti mentari pagi yang menjalankan tugasnya menyinari semesta, saya pun bangun dan segera menjalankan tugas dan aktiviti saya hari ini. Saya akan melakukan tugas saya dengan sebaik-baiknya.
  2. Saya adalah orang yang penuh motivasi. Setiap hari motivasi saya makin berkobar. Saya sangat YAKIN dan PERCAYA kalau apa yang saya impikan nanti bakal menjadi kenyataan. Saya percaya itu. Keyakinan ini bahkan sudah mengakar ke alam bawah sadar saya. Setiap kali saya merasa lemas, alam bawah sadar saya mengingatkan dan memberi motivasi kalau “saya boleh!”, bahwa “saya adalah seorang pemenang.”
  3. Ketika saya berbicara, suara saya terdengar jelas, kuat, dan percaya diri. Saya sekarang percaya diri dalam segala situasi. Sebab saya adalah pemimpin yang memimpin dengan penuh kepercayaan diri.
  4. Saya sekarang hidup dipenuhi keyakinan, kepercayaan dan kepastian. Saya sekarang orang yang percaya diri dan tegas. Dan hari ini saya menggunakan 100 % kapasitas diri saya. Tiap berjalan dan bergerak, saya menjalankannya dengan penuh keyakinan, namun tetap tenang. Saya sekarang adalah sosok yang kuat, mengesankan, dan lebih menarik setiap harinya. Kepercayaan diri dan kemampuan saya terus meningkat secara drastis tanpa henti.
  5. Setiap hari saya bertambah baik dan makin bertambah baik. Saya menetapkan tujuan yang jelas dan membangun motivasi kuat untuk meraih apa yang saya inginkan. Sekarang segalanya menjadi jelas. Apa yang saya bayangkan dulu, kini kian dekat menjadi kenyataan. Lebih dekat dan makin dekat. Dan saya percaya SAYA BISA mendapatkannya. Tiap saat saya menerima banyak sekali anugerah dan kebaikan dalam hidup ini. Seluruh tubuh saya sekarang jadi tahu, apa misi dan tujuan saya hidup di dunia ini.
  6. Saya percaya pada keyakinan kuat yang tertanam dalam diri saya. Berkatmotivasi yang bertambah kuat setiap saat. Apapun yang saya percaya bisa dapatkan, saya yakin bisa saya dapatkan. Saya menciptakan “keberuntungan” saya tiap hari. Saya mencapai tujuan-tujuan saya dengan penuh riang gembira. Saya visualisasikan apa yang saya inginkan dan saya melakukan ACTION seperti dalam visualisasi tersebut. Dengan keyakinan ini saya bisa mewujudkan kenyataan apapun yang saya mau.
  7. Semua yang saya butuhkan ada dalam diri saya sekarang. Saya adalah sosok yang bersahabat, terbuka, dan percaya diri. Saya juga pemberani dan tegas. Dengan semua ini saya mampu mengubah apapun dalam hidup saya seperti yang saya inginkan. Dan saya siap menerima tanggung jawab untuk perubahan hidup yang saya akan alami nanti.
  8. Saat saya berbicara dengan orang lain, saya menatap mata lawan bicara saya dan berbicara dengan percaya diri. Saya buat momen itu menjadi begitu menyenangkan. Dalam tiap gerakan tubuh yang saya lakukan, saya melakukannya dengan tenang dan penuh percaya diri. Setiap kali kelopak mata saya tertutup dan saya menghirup udara dalam-dalam, kepercayaan diri saya bertambah kuat dan memenuhi seluruh bagian-bagian dalam tubuh saya. Saya melihat diri saya sekarang adalah sosok penuh percaya diri, punya keyakinan, dan berani mengambil tindakan.
  9. Setiap hari, energi percaya diri dan rasa antusias saya meningkat drastis. Sebab saya punya komitmen untuk terus meningkatkan kemampuan diri saya setiap hari. Apa yang saya bayangkan bisa saya lakukan, pasti saya bisa lakukan. Dan saya melakukannya dengan konsisten dan penuh keberanian.
  10. Ekspresi wajah saya saat ini menggambarkan rasa yakin dan percaya diri. Sekarang saya mengalami masa-masa paling menyenangkan dalam hidup saya. Dan momen ini menginspirasi saya untuk lebih percaya diri dan memiliki harga diri. Saya berbicara pada diri saya dan orang-orang di sekitar saya dengan keyakinan. Saya sekarang mengontrol seluruh diri saya. Perkataan saya, pikiran saya, dan perasaan saya, semuanya ada dalam kendali saya. Rasa percaya dalam diri saya ini bukan hanya menginsiprasi saya sendiri, namun juga menginspirasi setiap orang yang saya temui.

Apakah Ini??~

nie la fes tyme ak makan nasi kaler biru..ak dh lpe pe name die nasi kerabu kot kalu xsilap ak r" tp pelik kan ak makan nasi biru nie ngn ayam je xde pon sayo2 die..makck 2 pon pelik name ak xnk makan sayo2 die 2...harga tok nasi ak nie RM3..ak beli kat pasar mlm dlm UMP nie....boleh la sedap gak so minggu dpn nk g beli ag la...tp kne g awal la sbb kat gerai nie ramai owg...ak nie dah la xske berebut2...kalu korg nk thu nasi yg sebetol2nyer yg kat bawh nie..nie nasi MEK...die pon beli gak nasi biru nie~~



nie lak rojak singapo...ak xmkn sangt pon tp MEK kata sedap....boleh la tp xlarat lak makan bnyk2


bile mata xleh tido nie la keje ak...tyme nie dah kol 3PG...entah nape mata ak 2 3 ari nie xleh lelap lak....sampai kelas pagi xleh g koz dlm kol5 6 baru leh tido....xde keje tol la lebh baik stdy kan...hehehehheh pemandangan nie diambil dr tingkap bilik ak...

여전히

I didn’t think it was love, I told myself it wasn’t love
I deceived myself, but my heart kept calling your name
I take one step towards you, push you one step away
Each time, you grow in my heart
I must be loving you this much, must be waiting for you this much
Even though it hurts so much, my heart can’t seem to let you go
I think there must be just one love, I don’t think my heart will change
The love that I’ve kept only for you, I can now finally tell you
Your warm eyes, Your warm love
Flying away farther, but you are still growing up in my heart.
I must be loving you this much, must be waiting for you this much
Even though it hurts so much, my heart can’t seem to let you go
I think there must be just one love, I don’t think my heart will change
The love that I’ve kept only for you, I can now finally tell you
I love you
Sometimes love, at times tears
Even though it’s hard, I love you, I love you
I only need you by my side
I must still be loving you, I must still be waiting for you
My brain might be fooled, but my heart can’t be fooled
I think there must be just one love, I don’t think my heart will change
The love that I’ve kept only for you, I can now finally tell you
I love you

Without Words

I shouldn’t have done that,
I should have pretended not to know
like I didn’t see it, like I couldn’t see it
I shouldn’t have looked at you in the first place
I should have run away
I should have pretended I wasn’t listening
like I didn’t hear it, like I couldn’t hear it
I shouldn’t have heard your love in the first place
Without a word, you made me know what love is
Without a word, you gave me your love
Made me fill myself with your every breath
Then you ran away 
Without a word, love leaves me
Without a word, love abandons me
Wondering what to say next
My lips were surprised
It came without a word
Why does it hurt so much?
Why does it hurt continuously?
Except for the fact that I can’t see you anymore, and that you’re not here anymore
otherwise, it’ll be just the same like before
Without a word, you made me know what love is
Without a word, you gave me your love
Made me fill myself with your every breath
Then you ran away 
Without a word, love leaves me
Without a word, love abandons me
Wondering what to say next
My lips were surprised
Without a word, tears starts falling down
Without a word, my heart is broken
Without a word, I waited for love
Without a word, love hurts me

My Heart Is Cursing



Smile a little more
With a happy smile
So that you can comfort my heart
That keeps looking for you
Smile a little more
So that the world would be jealous
So that my heart that keeps calling for you
Would not be able to become greedy
My heart curses at me
because I can’t even say I love you
My tears burst
because my longing for you flows and flows
Only that sad phrase has been struck to my throat like a thorn
And remain in my ears the whole day
Why does it have to be you
Why did I have to love you
Even if I shake my head, deny it
I can’t let you go


My heart curses at me,
because I can’t even say I love you
My tears burst,
because my longing for you flows and flows
Only that sad phrase has been struck to my throat like a thorn
And remain in my ears the whole day
I love you, I love you
Forever
Even if you don’t look at me
Even if I say it a thousand times, you don’t know
Even if I wait at the same spot, you don’t know
My foolish love that simply looks at you like an idiot
You don’t know, No matter what


Goodbye ♥♥

What should I do? I am just watching you
I can’t even say a short farewell
You hold on to my cold hands
But now I have to send you away
What should I do? You are going far away
My heart is filling with tears
Even though I try my best to hide it, I can’t
This heart I couldn’t catch, what should I do?
Don’t forget the memories we loved
Even if you find another person that makes you smile
Even the painful farewell, I am glad that it was you
Gathering all my sad tears, good bye
There was nothing I’ve done for you
Sadly, only scars are left
The person who encompassed my changed heart
Now I have to send you away, what should I do?
Don’t forget the memories we loved
Even if you find another person that makes you smile
Even the painful farewell, I am glad that it was you
If the tears fall because it is so painful to endure
Don’t forget the happy memories we shared
Even if you find another person that makes you smile
Even the painful farewell, I am glad that it was you
My love that I can’t reach, now I have to send you away
The only person that can make me laugh is you
Even if love is so deep and the heart hurts so much
Don’t forget the happy memories we shared
Even if you find another person that makes you smile
Even the painful farewell, I am glad that it was you
The thing that I could do with all my sad tears, good bye

Saranghaeyo??






When I let you go one step further, my eyes overflow with tears

When you walk away one step further, more tears are falling
As you move away to a place where I can’t reach you, even if I reach out my hand
I can’t catch you, I can only cry
What should I do? What should I do? You’re leaving
What should I do? What should I do? You’re leaving me
I love you, I love you, I cry out to you
But you can’t hear me, because I am only shouting in my heart
All day long I try to forget you, but I think of you again
All day long I try to say goodbye, but I think of you
Although you went to a place where I can’t hold you, even if my hand reaches out for you
I can’t find you, I can only cry
What should I do? What should I do? I can only see you
What should I do? What should I do? I love you only
I am sorry, I am sorry, can you hear me?
Please come back to me, if it’s not you, I can’t go on
What should I do? What should I do? I only have you
What should I do? What should I do? You’re leaving
What should I do? What should I do? You’re leaving me alone
I love you, I love you, I cry out to you
But you can’t hear me because I am only shouting in my heart





What U Promise Me???



I will promise you to live with only you in my two eyes
I will promise you to live with only you in my two arms
From the time I open my eyes and till I sleep I will only yearn for you
I love you don’t forget these words I Love you Forever
I will become the shade in the hot summer
I will become your umbrella when it rains
I will become the small chair when you become tired from walking
So that your happiness will be doubled, I will laugh with you
I will become the towel when you cry to wipe you tears
I will promise you to live with only you in my two eyes
I will promise you to live with only you in my two arms
From the time I open my eyes and till I sleep I will only yearn for you
I love you don’t forget these words I Love you Forever
We are like Coffee and Doughnut
Giving me happiness you are my special
Day by day you are running low on energy Emergency
Breathing life into you, your sweet scent
The love I hid every single day
On the day we are together I will show you all
I will promise you that wherever I am I will only remember you
I will promise you that whatever I am doing I will remember you
Forever I will live with this new path in my life
I love you don’t forget there words I love you forever
Yes A.N.GELL why here I will promise Just do it Girl
I love you, what more do I need?
My thumping left heart will answer you
One step two step three and four I will slowly move closer to you
I can’t tell you to wait for me because I will take you
I will promise you to live with only you in my two eyes
I will promise you to live with only you in my two arms
From the time I open my eyes and till I sleep I will only yearn for you
I love you don’t forget these words I Love you Forever

you promise me to be like this~~

You're Beautiful Mood ♥♥

angle or devil???



masih ada kah lelaki yang budiman cam nie??



noting is possible ~



when boys meet girl....



you're beautiful..am i??



it'z remained me to something....




the only one

BENCI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

ak pelik la sekarng nie....pe yang ak buat mesti xkena....
ak xthu la nape kan pe yg ak wat mesti salah...bosan la..
ak baru jer bersemangat nak wat benda tp ade je yg menghalang ak......
ak yg salah atau mereka yang harus dipersalahkan???? 
ak dah give up dan feed up ngn masalah berkaitan ngn member nie....
dlu masa zaman2 sekolah gadoh cam ne pon xde la cam serang nie...
masa zaman sekolah dulu bermusuh ketat tp sekarng nie leh je jadi kawan baek...
sbb masing2 xhipokrit....tp sekarng nie~~
 bile zaman dah moden dan sume dah pandai gnie la jadinyer....
sume nk concer...sume org makin hipokrit....ak xthu yang ne 1 lawan n yg ne 1 kawan.....
masa mle2 sme ok tp lama2~~ depan kita jujur gle kononnyer tp padahal hipokrit tahap nk mampos.....
cam nie ke kawan????depan OK belakang KO???? 
korg penah jumpe x org yg leh dpt rasa kalu org kata or kutuk die kat belakang????
 plizz stop it......
pe yg ak wat kat facebook sume org nk ambik thu kan??? sume nk nyebok nk nyemak....
name pon FACEBOOK kan msti la sume org nk NYEBOK.....
korg leh nyebok hal ak kat FB or FS but plizz jgn masok campor urusan ak di BLOG....
nie tempat ak luahkan aper yg ak ase...selagi ak xganggu hidop korang,,
korang jgn sesekali ganggu hidop ak...ko berhak wat pe je yang korg suke so same gak ngn ak....
BEWARE with wat u r doin FRIEND!!!!!!!!!!!!!!

测试普通话?


nie nama ak in seal....cantik x??? bes sgt tau stdy mandarin nie..dah lama ak berangan nk ckp cine nie..hehehehhe dlu masa zaman sekolah ske sgt tgk cte MY FAIR PRINCESS heheheheh nk jadi cam zaman dlu la konon pakai baju cantik2~~ paper pon fes step dah terjadi coz ak dah stat belajar bahasa mandrin...w/p xreti tip kne belajar la kan....paper pon ak akn wat yg terbaek tok subjek nie....penah je ak ase DOWN tyme kelas mandarin...coz kawan2 yg laen boleh ckp fluent mandarin w/p dieorg fes tyme cam ak gak...tp lame2 ak ok jer...mcm ckp FARA~~~ bukan sume org sama so kne belajar slow2 la dlu.... eeemmm THANKS dear friend.....



berhenti...bernafas...

kusut betul hidupku sekarang..mana yang kena dibuat dulu mana nak didahulukan dulu...ish kusut btul..susah btul orang nak paham apa yang kita rasa kita alami..kekusutan ni yang buatkan aku terus dibelenggu..napa jadi begini???kusut segalanya...ada saja perkara yang handak dibuat terhalang oleh masa dan keadaan..bila begini terus2an teruk la aku....pandang kanan pandang kiri rasa nya tiada orang bermasalah macam aku...tapi orang kata kalu takde masalah dalam hidup tiada la cabaran dalam hidup...haruskah aku terus begini?atau haruskah aku berhenti untuk menarik nafas bagi menenangkan apa yang ter belenggu dalam hidup aku...berhenti bermakna aku berputus asa pa ynag berlaku..tapi aku rasa aku tidak begitu..jadi apa yang harus aku lakukan..terus maju dang menghadapi apa saja yang berlaku itu lah yang mampu aku lakukan buat masa sekarang....

kedepan+kebelakang+ketepi=sama aje

hidup ni btul2 susah nak kite jangka..sampai bile nak hidup camni..terang2 apa yang berlaku semalam..ku telah celik mata+hati bile melihat+merasai tragedi yg ku panggil "xkan dapat lupa sampai mati " apa lagi yang diharapkan?still teruskan @berubah untuk jadi lebih baik@lagi teruk?truk bunyi nye kan..apa yang akan berlaku selepas ini?sama2 la kite tunggu walaupun hati tercarik dan terluka untuk teruskan semua nih..tapi pasti ada hikmah di sebaliknya..bukan mudah nak tau hal sebenar jika kita tak tengok sendri,tak dengar sendiri dan tak alami sendri..semalam terbukti dan nyata...
bersedia untuk hadapi apa yang tersurat agar jadi satu daya tahan bagi melawan apa yang berlaku tak kan berulang..SEJARAH TAKKAN BERULANG, TAKKAN DIULANG LAGI DAN TAKKAN MENGULANG LAGI....
teruskan apa yang telah dirancang agar ianya sentiasa berada di landasan yang betul...

ordinary person is ME

drama....
sedangkan drama itu sendri adalah kehidupan....
kita semua adalah pelakonnya....

yg memainkan jalan crita....
setiap kita memegang watak yg berbeda.....

saling berkaitan antra satu...
mnjadi pemangkin kpada episod sterusnya....
watak kita yg sntiasa bertukar mngikut keadaan sekeliling....
mengikut keadaan watak yg laen....
tiada watak utama krana setiap kita adalah watak utama
yg berlakon dlm drama yg berlainan....
setiap kita mmpunyai drama yg tersndri....
kita lah yg memainkan drama itu dan mmbentuk drama trbabit....
kita sntiasa mgharapkan pengakhiran yg indah....
tp kita sama skali tak tau ttg episod sterusnya....
setiap episod ada kejutn....
ada kelainan....
dgn harapan shaja kita tidak akn dpt merealisasikan
imaginasi....
itulah kihidupan yg kita lalui setiap hri....
hri ini xmungkin kan sama dgn smalam
dan hri esok akn berlainan dgn hri ini....
aku hanya budak biasa...hanya insan biasa yg melalui kehidupan yg biasa.....
mncorakkan drama aku sndri....
memaenkan watak aku sndri....
mgharapkan pgakhiran crita yg baek.....
AkU tEtAp Aku

semalam...esok...dan hari ini...



semalam....
merupakan hri yg dah berlalu...
hri yg mnjadikan siapa kita pd hri ini....
kenangan semalam tdk mmpu diulang...
mahupun diubah krna ia brkara yg telah berlalu....
kita hnya mmpu kenang dan jd kan ia sbgai lipatan dlm kehidupan.....
siapa tahu....

esok....
hri yg ditakuti...
krn ia ibarat tmbok yg tinggi dn pnjang...
kita xmampu utk pnjat mhupun mlintasinya....
utk mengetahui prkara dsebalik....
kita akn trus trtnya2 apakah ia....

hari ini....
hari yg dilalui drpd kesinambungan kisah semalam....
mnjadikan siapa kita dr perkara smlam....
melalui hri ini kita akn mncorak hari esok....
hri yg kita blum pasti kewujudannya....

jd....
knp dkenang hari semalam.....
mngapa disesali....
hri semalam xmgkin berulang..xmgkin kmbali...
esok....
esok pula hri yg kita sndri tidak pasti...
jd..
knp dikuatiri...
knp ditakuti...
hargai hri ini
krn...
kita mgkin hnya mmpunyai hari ini shj...
kita hnya melalui hri ini...
kita lakukan semuanya hri ini...
hari ini adalah penentu siapakh kita pd esok....
aku juga manusia yg sntiasa mnantikan kehadiran hari esok...
sntiasa mgenangkan hri semalam...
tnpa aku sedar aku dah mnsia2kan hari ini...
aku masih di depan tmbok berusaha utk memanjat dan kadang kala aku toleh
utk melihat kebelakang....
tnpa aku sedar perbuatan aku itu merugikan hri ini....
aku fikirkan esok...
aku kenangkan semalam...
dan aku sia2kan hari ini....
aku tetap aku....
insan biasa yg melakukan perkara biasa...
dalam hati aku penuh pengharapan.....

Type A Behavior Pattern


STRESS!!!!!

sejak kebelakangan nie ak ade bnyk sgt keje......so sure la ak akan strees kan....disbb kan ak nie org type A so ak akan lebih cenderung tok stress walaupon atas benda yg kecik sahaja.... well nk wat cam ne kan dah nasib ak jadi org type nie...kerja dlm group yg paling ak lemah wat masa nie...mungkin ade gak salah ak sbb sume nie jd cam nie...paper pon ak merindui SEM1.... ak xsuke tangguh2 keje ak xske org mendesak ak mungkin e2 la masalah ak sekrg nie....tp bile ak mintak tangguh kan something e2 bermakna ak betol2 dah letih dah xlarat....

eemmmm cam ne nak handle stress nie yer???? ak perlukan masa tok berehat tok tenangkan diri ak nie...tp bila balik je ke UMP ak makin STRESS...ak dah malas nk g kelas sbb ak ase cam nothing je g kelas 2 ak pon xthu naper...jujur ak katakan ak dah mula bosan ngn somebody dlm kelas 2....ak xthu cam ne nk gtau ke die tp bile ak ckp ak takot benda makin buruk so ak dh mls nk pikir sal benda nie lebih baek ak senyap jer.....

mungkin sem nie nampak ak lemah jer xde per yg hebat....tp ak kne buktikan yang ak adalah yg terbaek...ak perasan ade org memandang rendah kat ak....dieorg xpenah pon nk tnye or stdy ngn ak...mmg ak terasa sgt la cam la ak nie bodoh sgt kan....tp xper ak akan berusaha tok bkti kan pd dieorg ak senyap2 berisi....LESS TALK WORK MORE 2 yg ak kne wat skrg nie....yg paling ak risau skrg is mark tok assgmnt group...emmmmm cam ne nak wat eh???ak pon dah xde idea dah nie....paper pon mmg ak stress gle smlm.....

per yg perlu ak wat is pe yg ak pikir tok diri ak sendiri...ak dah mls nk ikot telunjuk org jer dlm hidop ak nie...ak penat ngn kerenah org yg xpenh nk perasan ngn kehadiran ak disisi dieorg.... dieorg wat ak cam xde jer....so dh alang2 dieorg wat kat ak cam 2 so lebih baek ak mulekan dulu....
kalu dieorg leh burubah nape x ak???? ak pon leh gak.....wat per nak jaga hati org kalu hati sendiri terluka??? paper pon ak BERTERIMA KASIH sgt2 kepad mmber2 yg bnyk tolng ak tyme ak ssh n senang...n ak HARGAI sgt2 kpd mmber2 yg wat ak STRESS n TENSION selama hari nie....

LESS TALK WORK MORE.....WORK IN SILENT........